Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-10, 13:05   #4602
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Vanlegvis brukast fargepatronene til slikt berre dersom det er tomt for svart, for å lage svart. Har skrivaren stått lenge utan å vere i bruk? Det er faktisk det verste for dei, dei bør brukast innimellom for å "halde i gong" skrivehovuda/dysene, så dei ikkje størknar og tettar seg til med blekk. Slik var det i alle fall når eg jobba på helpdesk for Canon for godt over 5 år sidan. I gamle dagar kom kvar patron med skrivehovud, men no er det meir vanleg å integrere skrivehovuda i sjølve skrivaren, så om det er verkeleg TETT, så må skrivaren på service for å få opna dei/skifta dei. IKKJE prøv å løyse opp med white spirit eller liknande, det kan vere totalt drepen.
(Hihi, snodig å snakke om slikt igjen, gjorde det jo omtrent kvar dag då på den tida, lenge sidan sist!)

Tusen takk for svar, Furine Jeg tenkte på om det kunne være det at det var uttørket eller tett, men det er ikke lenge siden jeg skrev ut noe med farge, mener jeg ... Vel, kanskje det begynner å bli noen uker siden når jeg tenker meg om , men er det for lenge? Jeg bruker den jevnlig til svart/hvite utskrifter, men det betyr kanskje at fargedysene eller skrivehodene likevel kan være tette?

Jeg har skiftet svart patron, men selv svart/hvitt-bilder mangler detaljer når jeg skriver ut ... det var derfor jeg tenkte at fargepatronene kanskje også ble benyttet. Når jeg skriver ut testark er det ikke farger på det i det hele tatt, men det svarte mønsteret er som det skal være.

Håper virkelig ikke den må på service . Jeg har bestilt nye fargepatroner, for etter all rensen jeg har foretatt begynner de å bli ganske tomme ...

Det er Canon jeg har forresten

Sist redigert av Huldr : 11-12-10 kl 13:14.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt