Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-10, 11:39   #4598
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvor lenge varer egentlig en blekkpatron, hvis man stort sett bare bruker den på vanlig papir, mest tekst, og nesten ingen bilder? Og brukes fargepatronene også når man skriver ut svart/hvitt, hvis man ikke angir gråtoneutskrift?

Plutselig virket ingen av fargepatronene mine (har separat for hver farge), og uten advarsler om for lite blekk også. Prøvde dyprens, men det ble ingen farger likevel.

Vanlegvis brukast fargepatronene til slikt berre dersom det er tomt for svart, for å lage svart. Har skrivaren stått lenge utan å vere i bruk? Det er faktisk det verste for dei, dei bør brukast innimellom for å "halde i gong" skrivehovuda/dysene, så dei ikkje størknar og tettar seg til med blekk. Slik var det i alle fall når eg jobba på helpdesk for Canon for godt over 5 år sidan. I gamle dagar kom kvar patron med skrivehovud, men no er det meir vanleg å integrere skrivehovuda i sjølve skrivaren, så om det er verkeleg TETT, så må skrivaren på service for å få opna dei/skifta dei. IKKJE prøv å løyse opp med white spirit eller liknande, det kan vere totalt drepen.
(Hihi, snodig å snakke om slikt igjen, gjorde det jo omtrent kvar dag då på den tida, lenge sidan sist!)

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF