Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-10, 23:23   #50
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Jeg tror du muligens får i deg for lite fett.

Du spiser salat. Jeg spiser 250g salat med 4ss extra virgin olivenolje og 100g stekt kjøtt eller laks til på hver lunch. Da får du fart på fettandelen.

Mange oster har samme andel fett som proteiner og er dermed ikke med på å øke fettandelen din vesentlig. rømme, olje, fløte og smør samt skikkelig fete oster som f.eks. ridder og brier kan være med på å øke fettandelen din dog, men mye av dette har også karber så pass på å tell opp.

Ideelt skal du spise like mange gram fett som protein.. f.eks. i 100g kyllingfilet er det 20g protein og 1g fett. du trenger dermed 19g fett, f.eks. 2ss med olivenolje, for å oppnå den 50%-en.

Du bør drikke mye vann på lavkarbodietten. Kaffe virker mot sin hensikt så for hver kopp kaffe du drikker bør du drikke minst to kopper vann. (har jeg lest da)

Til dere andre som snakker om kalorier så vil det være vanskelig å spise mange kalorier når fettandelen er lik eller høyere gramvekten av intatt proteiner (75%+ av energiprosenten) Jeg spiser ca 110g fett om dagen og kiloene renner av meg.

Sist redigert av sylwester : 09-12-10 kl 23:43.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat