Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-10, 21:04   #6
ArnsteinB
Gjest

Matfløte VS kremfløte. Er det noen jeg ikke har forstått her..?

(Overskrift; skulle vært "...er det NOE jeg ikke har forstått her?")

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Gracella; Jeg har jo data og foto som hobby (www.bjonefoto.no), så jeg liker å ta bilder og jobbe på PC'n. Hobbyfotograf siden 1971, og datanerd siden 1983...

Kremfløte VS matfløte: Det er ikke første gang jeg blir anbefalt å gå over til kremfløte (i dette forumet), men jeg er sikkert litt opphengt i gammel lærdom på dette området.
Jeg er ikke så opptatt av KH at jeg bryr meg om at det er 2.7 g mindre med KH i kremfløten VS matfløten, i en hel putt på 3 dl....
Jeg sparer jo bare ca 0.3-1 g KH pr dag ved å skifte...

Jeg er utvilsom blitt en lavkarbotilhenger/disippel, men ikke en lavkarbojunkie ennå, og håper at jeg aldri blir det.
Tenk dere hvis jeg skulle sitte sammen med "normale" mennesker å si f.eks. "Du burde ta den istedet. Mye sunnere. Den har 1 KH mindre!"

Så, om jeg får i meg 20 eller 40 KH per dag, bryr jeg meg ikke noe om. Før stappet jeg i meg 3-400 gram pr dag. Nå går jeg ned i snitt 1.2 kg pr uke, og det er jeg strålende fornøyd med.

En liten ting til; Hvis man ikke bruker store mengder fløte, og ikke lager pisket krem ustanselig, så er det veldig greit med den lange holdbarheten som matfløten har, både åpnet og uåpnet. Og lavere pris. Og, som Kanutten sier, den tykner bedre og skiller seg ikke så lett.

Er det andre forhold (av betydning) som taler for kremfløte, som jeg har gått glipp av?

Svar med sitat