|
Sv: Farvel til pupper og ryggproblemer
Litt senere på dagen:
Ringte til legen litt tidligere for å spørre hva som var normalt med tanke på blødning. Blør nemlig en del mer på venstre puppen enn den høyre, og ser at hele bandasjen under tapen er full av blod. Kom også litt gjennom da jeg tok på, og jeg fikk blod på fingrene. Han sa at han også hadde merket at venstre blødde mer enn høyre, og at det bare var blødning i sårkantene og helt OK. Men hvis det ble mye mer, sånn at bandasjene ble stive og ekle så kunne jeg komme opp i morgen og få skiftet dem. Så jeg ser det ann til da. Ble beroliget med at de blødningene de ville at jeg skulle kontakte dem hvis oppstod var de indre. Og det ville jeg eventuelt kjent som økende smerter og eventuelt økende størrelsesforskjell.
Jeg savner ikke puppene mine! I alle fall ikke enda. De er jo mye mindre de jeg har nå, og liksom litt flattrykte under bandasjen, men de er der og ser helt OK ut. Gleder meg til å få bandasjen av på lørdag så jeg kan se hvordan det virkelig ser ut. Det gjør selvfølgelig litt vondt, men i forhold til hva de har gjort, overraskende lite. Jeg har mer vondt i hodet enn i puppene. Fikk pinex forte da jeg våknet klokken fire, og så tok jeg et par til nå klokken åtte. Og nå er det som sagt nesten bare hodet som gjør vondt.
Det var mye mindre ekkelt å våkne fra narkosen denne gangen. Om det var det fysiske som spilte en rolle, eller om det var det at jeg følte meg mye bedre ivaretatt der enn på offentlig sykehus vet jeg ikke, sannsynligvis begge deler. Eneste ubehag jeg hadde stort sett var at jeg frøs og var sulten, men det ordnet de relativt raskt med oppvarmede tepper og mat (brødskiver! Min første "sprekk").
Han fjernet 250g fra ene brystet og 230g fra andre brystet. Ikke så veldig mye altså, i forhold til det jeg har hørt at andre har fjernet. Men akkurat passe mye i følge kirurgen. Han kunne ikke tatt stort mer og fremdeles fått det pent, dessuten ville jeg helst ikke ende opp som flatbrystet. Skal ha gått ned fra 70H til 70C, så litt må jo de grammene ha gjort av seg.