Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-10, 01:16   #26
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag??

Aldri gjort dette før nå, men dette er hva jeg spiser på en vanlig arbeidsdag:

Frokost: en skive med Sylte (nordfjord sin fra rema 1000 er rimelig og uten fosfat) med ørlite dijon sennep på. 1 ss tran. (10,6gp, 16,25gf, 0,125gk)

Lunch: 250g salat (130g grønn salat, 40g gulpaprika, 40g fetaost, 40g smørstekte sjampinjong, alt ca-mål) med 4ss extra virgin olivenolje og ca 80-100g stekt kjøttdeig/kylling/laks og egg. (40gp, 54gf, 4gk)

Mellommåltid: 1 stk. nakkekotelett. Spises kald i bilen på vei hjem (35gp, 31gf, 0gk)
Dette er egentlig pre-middag, slik at jeg er innenfor 6-timersregelen på Atkins.

Middag: Suppe. Jeg lager suppe med 1 fedd hvitløk, en liten løk og 2ss rapsolje med en (blomkål, brokkoli eller hermetiske tomater) + eventuelt kraft fra annen steking (sparer fra nakkekoteletter) evt buljongterning. Piffer med andre grønsaker for variasjon. Har ofte frisk chilli, litt salt og litt natreen og digger frisk koriander. Til en porsjon suppe har jeg i ca 80g. kjøtt og en ss extra virgin Cocosa. En suppe gir middag i 2-3 dager. (20gp, 28,6gf, 7,9gk)

Kvelds: 20g sukkerfri sjokolade eller noe hjemmelaga kokosmakroner, kjeks, lefse med smør, sukrin og kanel,... En av delene selvsagt. Har våget meg på en halv klementin og (skololade: 1,3gp 7,5gf 1,7gk)

totalt: 72gp, 106,35gf, 13,725 (+ maltitol)
kcal: 288, 957, 55 (1300 totalt)
ford: 22%p, 74%f, 4,2%k

Var litt overraska at det er såpass lite kcal ^_^. Tiden for frokost er når jeg står opp. Lunch er somregel mellom 11-12 og de andre måkltidene er når jeg er sulten eller innen 6 timer fra forrige måltid (hva som kommer først). Jeg ser nå at jeg helt glatt kan spise en klementin på jobben og

Av og til (og aller oftest i helgene) spiser jeg noen skiver med grovbrød jeg har kjøpt på Carbzone.se med 2.7gk/skive.

Sist redigert av sylwester : 08-12-10 kl 01:22. Årsak: la til brødspising
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat