|
Sv: Hvorfor er lavkarbotilhengere mer "alternative" enn andre?
Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.
Det hadde forresten vært utrolig givende å få synspunkter fra noen som er alternative og som faktisk har tatt seg bryderiet med å lese hele artikkelen.
Den sa vel ikke noe revolusjonerende som vi ikke har hørt før? Det eneste fornuftige jeg fik ut av den var at man ikke skal tro alt man hører eller leser. Og det bør vel de fleste vite...
Interessant nok åpnet den med å nevne magnetarmbånd, som jeg alltid har sett på som en billig juggel-gimmick. Desverre er jeg tydeligvis ekstremt allergisk mot sånt juggel... Bagge gangene jeg har fått på meg et slikt (uten å vite at det var magnet i det!) har jeg fått ekstrem allergisk reasksjon. En gang hovnet halsen min så kraftig opp at jeg ikke fikk puste (samme reasksjon jeg får av vepsestikk eller koffeintabletter/efedrintabletter). Den andre gangen "bare" hovnet ansiktet opp og jeg fikk elveblest-utslett. Begge deler forsvant så snart jeg tok det av. Jeg tror fortsatt ikke det er noe mirakeloppfinnelse, men kroppen min reagerer på et eller annet. Jeg hadde gjerne sett at det var en placebo-effekt, for da kunne man kanskje overbevist kroppen om å ikke få allergisjokk neste gang....