Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 09:22   #4539
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Synes det kan være mye mer uttrykksfullt enn bokmål i grunnen, man var flinkere til å sette farge på språket før i tiden også. Når man begjærte og følte attrå for eksempel, fremfor å elske noen og være kåt.

Jeg synes at nynorsk setter flere begrensninger på språket med sitt forbud mot enkelte typer ord, (-het og -else)

Ellers er det helt merkelig at folk som ikke kan norsk blir satt til å skrive offisielle dokumenter ol. Jeg var inne på en departementsside for en tid tilbake, og det gikk nesten ikke an å lese teksten pga alle orddelingsfeilene. Det er mulig at vedkommende bare hadde brukt autokorrekturen, men da man faktisk lese korrektur etterpå.

Her inne liker jeg ikke at folk skriver på dialekt . Det er ikke lett å lese min egen engang. Og jeg er finnmarking og snakker nesten bokmål -bortsett fra alle pronomene.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold