Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 02:28   #9
Lunaluna
Medlem

Lunaluna sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Lunaluna er på en erverdig vei

Sv: Fins det håp?

Jeg sliter med det samme. Har ikke barn da, og mannen spiser det jeg spiser, eller han lager noe selv.

Men jeg har spiste meg lei på egg, bacon og grillet kylling. Jeg er ikke spesielt glad i erstatninger, i tillegg til at jeg er ganske kresen (grønnsaker er kjipt). Jeg elsker ris, pasta, sjokolade og potetgull. Sleng på en dæsj "fett er ekkelt", så har du meg! Rart jeg har klart å gå ned 20 kg.

Har nå hatt et opphold på ca to og en halv mnd (blant annet vært på laaang ferie i flere land), og har ikke vært motivert til å begynne igjen. Tenkte egentlig å vente til etter jul, men badevekten sier at jeg MÅ begynne NÅ! ( Gått opp 5 kg i ferien! )

Så da var det bare å planlegge. For meg er det nøkkelen til å lykkes. Planlegger jeg ikke, går det galt, og da kan det gå galt lenge!
I dag har jeg laget lavkarbo kokosmakroner, kokossjokolade og en hel haug med pannekaker som skal fryses ned. Litt snacks til overgangsfasen.
I morgen går jeg i gang med å lage middager som skal fryses ned. Helt genialt å ha diverse middagsporsjoner som bare varmes i mikroen etter jobb. Da kan man klare seg med å bare lage en middag hvis alle andre skal ha noe annet enn deg.
Innimellom tyr jeg til en Fiberrik eller to med masse ost (spiser vel egentlig ost med Fiberrik ), dette har reddet meg mange ganger.
Veldig mørk sjokolade er også et godt tips, dersom man klarer å bare spise en liten bit og la resten ligge.

Jeg følger ingen spesiell retning nå, men er stort sett i ketose.
Begynte på Spis deg slank, og det er et helt genialt opplegg, men er som sagt kresen og begynte å lage mat selv i stedet etter noen uker. Men hadde aldri klart å i det hele tatt begynne hvis det ikke var for de første ukene da alt var planlagt ned til hvert måltid.

Jeg gleder meg til å starte opp igjen i morgen!

Det finnes håp!! Lykke til!!!

Lunaluna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat