|
Sv: Hvordan tenker dere mtp mat i jula?
Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.
Delfiakake er jo skikkelig lavkarbo (oppskrifta til cocosa), skal lage vår egen marsipan med sukrin (har kjøpt mandler på tilbud!) og flere godteri. Skal også bake julebrød, det er med speltmel og ikke helt lavkarbo, men må vel avstå fra brunosten.
Delfiakake driver mamma og truer med å lage. Jeg har veldig sterke assosiasjoner mellom den og spysyka som jeg fikk på julaften når jeg var 10-11. Det var det siste jeg hadde spist og blir nå kvalm bare jeg ser bilde av en 
Jeg brukte alltid å være så glad på julaften fordi jeg slapp å spise potet. Nå er familien lavkarbere, men brødrene mine ville ha en potet på julaften. Hjemmelagde medisterkaker, ribbe, sossiser og surkål vil jeg ha. Og en god fløtesaus med masse ribbekraft! Nammis! Vi har planlagt å lage litt lavkarbojulegodter og kaker. Hadde lyst å prøve meg på kokosmelsmultringer. Prøvde her en dag, men jeg tror fettet ikke var varmt nok. Blir nok å unne meg et par klementiner.
Hadde forøvrig en sprekk her om dagen med fem-seks biter smågodt, en pepperkake og litt potetgull og jeg har hatt vondt i hodet, magen og hatt cravings i tre dager (som passer dårlig i innspurten til eksamen). Så jeg har ikke lyst å skeie ut så mye.
Multekrem er jo kjempegodt. Håper vi har multer hjemme! Noen som har en god krumkakeoppskrift foresten?
|