Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-10, 16:36   #4488
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hæ? Islendingene har da vel spist hestekjøtt bestandig? Hadde vært spennende å prøve en skikkelig hestebiff forøvrig!

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Ser absolutt ikkje noko problem i å ete hest. Islendingane et jo det, og dei seier også at det beste kjøtet er frå ungfolar. I Belgia er det heilt vanleg å ete røykt hestekjøt på skiva, som parmaskinke liknande. Likar hestekjøt sjølv eg. Ikkje så ofte det blir ete, men ser ikkje heilt problemet. Eit saueliv er då like mykje verdt som eit hesteliv, er det ikkje?

Beklager. Jeg mente egentlig norden. Poenget var at på 1000-tallet tillot ikke kirken det å spise kjøtt. Ikke fordi det var dårlig kjøtt, men fordi det var forbundet med offerriter i gammel religion. Tror dette forbudet var i Norge, deler av Sverige, nord-Tyskland og muligens Danmark. Jeg kan ikke nok om historien for å si noe om Island. Men poenget er at det henger igjen et slags tabu om hestekjøtt i Norge. Og det kan man gjerne se på tilgjengeligheten av det.. Jeg tror ikke noen ser på det som farlig, men at mange ser på det som ekkelt. Jeg synes ikke det er ekkelt, men har bare aldri hatt sjansen til å smake det. Håper jeg får det en gang..

Sist redigert av vimsen85 : 06-12-10 kl 16:38. Årsak: Skrivefeil..
vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF