Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-10, 14:56   #17
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig samvittighet når jeg er mett

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har det også sånn. Det er nesten så jeg kan visualisere hvordan siste måltid legger seg rundt stumpen og lager en cellulitt eller to ekstra Det viser jo bare at forholdet til kropp og mat henger nøye sammen, og at gamle tankemønstre er tidkrevende å bryte. Mange har godt av å gå ned noen kilo. Det viser jo pågangen til bl.a. GR og diverse andre organiserte slankeprogrammer. Men enda mer enn å spise godt og riktig, er det viktig å få et sunnere og bedre forhold til mat.

Jeg er ikke der i det hele tatt - men jeg vet at hvis jeg skal greie å legge om kosten min på sikt, så må jeg bryte de gamle mønstrene med dårlig samvittighet og til dels overspising. Dette er bare nedbrytende, og stikk i strid med hva mat _egentlig_ skal være; nemlig oppbyggende for kroppen. Mat er kroppens bensin, og uten fungerer den ikke. Så er det opp til oss å velge riktig oktan, kanskje?

Edit: Jeg så ikke at jeg var inne på 30+ før nå. Håper det ikke gjorde noe å legge igjen et svar, selv om jeg ikke skal ned fullt så mange kilo

Alle synspunkter og erfaringer er såklart velkomne, samme om du har 2 kg eller 100 kg ekstra...

StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat