|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.
Men det er da mennesker som spiser både rotter og hunder (og de er sikkert ganske like ulver). Og høner spiser mark og insekter, så de er vel i og for seg ikke helt plantespisende. Og fisk spiser jo ofte fisk, men det er kanskje noe anner? Er det et faktum at kjøttspisende dyr ikke egner seg for å spise? Hmmmm. Interessant. Men samene spiste jo bjørn (de jaktet iallefall på den). Og jeg har hørt om mennesker som blir spist av både ulv og bjørn. Jeg hadde ikke tenkt å spise mennesker altså. Jeg bare satt å lurte litt på om vi blir som oppdrettslaksen at vi har for dårlig sammensetning av omega 3 og 6 Og fare for sykdom er det vel uansett hvilket dyr man spiser. Kryssord-Jacobsjuka (husker ikke hva den heter, men dere skjønner hva jeg mener, sant?) kom jo fra dyr som ikke spiser kjøtt.
Det vi vel er mest forsiktige med å spise av rovdyr er åtselsetere. Det er vel også hovedgrunnen til at vi ikke spiser hunder og katter, og hvorfor det er så mange protester på at de gjør det i f.eks Kina. Der har det både vært fattigmannskost, og brukt rituelt. Bjørn er jo ikke åtselsetere, f.eks.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|