|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Det blir litt det samme som at ikke ulver og rotter er særlig egnet som menneskemat. Kjøttetere spiser ikke kjøøtetere i særlig grad. Men, vi er visst mest lik grisen i sammensetning, så det burde ikke være så ille sammensetning. Men gå for en vegeterianer i såfall 
Men det er da mennesker som spiser både rotter og hunder (og de er sikkert ganske like ulver). Og høner spiser mark og insekter, så de er vel i og for seg ikke helt plantespisende. Og fisk spiser jo ofte fisk, men det er kanskje noe anner? Er det et faktum at kjøttspisende dyr ikke egner seg for å spise? Hmmmm. Interessant. Men samene spiste jo bjørn (de jaktet iallefall på den). Og jeg har hørt om mennesker som blir spist av både ulv og bjørn. Jeg hadde ikke tenkt å spise mennesker altså. Jeg bare satt å lurte litt på om vi blir som oppdrettslaksen at vi har for dårlig sammensetning av omega 3 og 6 Og fare for sykdom er det vel uansett hvilket dyr man spiser. Kryssord-Jacobsjuka (husker ikke hva den heter, men dere skjønner hva jeg mener, sant?) kom jo fra dyr som ikke spiser kjøtt.
|