Må bare si:
utrolig fin hest du har! Flott å se fjordinger som ikke bare er "gamper" liksom.
Min far driver med oppdrett av fjording. Han har hatt mange, men den første og beste
er norgesmester.. lurer på om det kan være sprang? men jeg tror det var veldig få påmeldte i den klassen som hun jenta var påmeldt i(en del av hestene hans står på jordbruksskolen på stend(i bergen)). Han driver jo å stiller dem også. Tror den har 1 premie.. hmm.. jeg følger visst ikke så godt med etter jeg selv slutta med hest..
Jeg hadde en nordlandshest.. synes de er fine, jeg da men har igrunn bare drevet med kjøring.
Når det gjelder kostholdet ditt, vet jeg ikke helt hva jeg skal si, men om det er slik at du har funnet en ny slankemetode(med beviser), så synes jeg godt du kan dele den med oss andre Lurer litt på disse bevisene, jeg så lenger opp at du hadde vært hos legen(og hadde jernmangel). Er det slik at du får oppfølging av lege? og at han/hun kan dokumentere disse bevisene? Det er jo flott i så fall.
Kanskje du kunne kontaktet en ernæringsfysiolog(eller lignende?), som kunne ha hjulpet deg med å sette opp et kosthold etter ditt behov? selv om du velger å ikke følge det, så kan det vel være greit å vite litt om hva som skjer i kroppen når man spiser forskjellige ting.
Jeg vet ikke hvilke tester du tok hos legen nå, men kanskje du skulle tatt en grundig test? Kolesterol, insulinresistens osv.. og så kan du jo si til legen at du ønsker å gå ned, og da kan han/hun antagelig gi deg noen tips? Og så kan du måle igjen når du har prøvd en stund?

silje
|