Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-10, 13:22   #49
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Kan man ha ovn rett ved siden av kjøleskapet egentlig eller må det være ett hakk mellom?

Det som er praktisk er å ha ett triangel eller samlebånd. Du tar mat ut fra kjøleskapet, bort til en benk hvor det tilberedes, så stekes, og så skal ting vaskes opp etterpå. Stekeovnen er det jo ikke så farlig med, den står man ikke og rører i hele tiden. Men jeg ville hatt kjøleskapet nærmest slik at det var lett å ta ut matvarer og legge på kjøkkenbenken. Men på tegningen din nå må du hente råvarer, drasse dem med over til koketoppen (som er forbi vasken). Det blir litt lite praktisk etter min mening i alle fall.

Jeg har ovn og kjøl/frys rett ved siden av hverandre i høyskap - det går helt fint. Ovnen min står nærmeste benken du har vasken i. Jeg har U-form på benkene - slik at jeg har et "bein" ned på motsatt side av ovn/kjøl/vask der MIN vask er - dermed har jeg arbeidsbenk hele veien fra høyskapene og opp til kokeplaten som er på samme sted som din. (Jeg skal legge ut bilder straks - må bare finne de

Min oppvaskmaskin er litt til venstre for vasken - det går helt fint - tror ikke det hadde gjort mye om den hadde vært på andre siden heller...

Ser du sier at du vil gå for mikro på benken. Min er i høyskapet og du får sååå mye mer benkeplass! Jeg har et helt "bein" mer i benk enn du og enda synes jeg det av og til ikke er nok... Sjekk finn om du kan finne noen som er brukte, spesielt på Østlandet er det mange som bytter ut nye kjøkken Er det innen reklamasjonstiden på 5 år og det er med kvittering er det ingen problem (skal ikke være noe problem ihvertfall)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat