|
Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.
Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.
tenkte nøye gjennom alle valg for å være sikker på at jeg skulle bli fornøyd Og det ble jeg 
Det viktigste er nok å tenke på hva man vil med kjøkkenet. For min del er det en plass jeg skal bli inspirert av, og det blir jeg i høyeste grad. Grønnfargen gir meg et skikkelig energikick en tidlig vintermorgen, og fargene gir meg lyst til å lage sunn, naturlig mat. Samtidig var det vitktig å få gode arbeidsflater siden jeg hadde fryktelig lite av det på det gamle kjøkkenet mitt. Man trenger ikke bruke en hel vegg på å få inn farger man får energi av, man kan bruke småting som krukker, planter, redskaper osv. Siden det blir en åpen løsning kan det jo være greit å holde det ganske dempet så det ikke "tar over" huset.
Et tips de brukte på et oppussingsprogram var å legge ut ark som representerte de forskjellige skapene/modulene, og så prøve å stå og gå mellom de, så man så om det var funksjonellt. Ofte snur vi jo oss ofte alltid til høyre først eller venstre først uten å tenke på det, og det viste seg at løsningen de hadde satt opp først var helt motsatt av familiens vanlige "gå-mønster". Tungvint å snu på etterpå