Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-10, 14:43   #18
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

tenkte nøye gjennom alle valg for å være sikker på at jeg skulle bli fornøyd Og det ble jeg

Det viktigste er nok å tenke på hva man vil med kjøkkenet. For min del er det en plass jeg skal bli inspirert av, og det blir jeg i høyeste grad. Grønnfargen gir meg et skikkelig energikick en tidlig vintermorgen, og fargene gir meg lyst til å lage sunn, naturlig mat. Samtidig var det vitktig å få gode arbeidsflater siden jeg hadde fryktelig lite av det på det gamle kjøkkenet mitt. Man trenger ikke bruke en hel vegg på å få inn farger man får energi av, man kan bruke småting som krukker, planter, redskaper osv. Siden det blir en åpen løsning kan det jo være greit å holde det ganske dempet så det ikke "tar over" huset.

Et tips de brukte på et oppussingsprogram var å legge ut ark som representerte de forskjellige skapene/modulene, og så prøve å stå og gå mellom de, så man så om det var funksjonellt. Ofte snur vi jo oss ofte alltid til høyre først eller venstre først uten å tenke på det, og det viste seg at løsningen de hadde satt opp først var helt motsatt av familiens vanlige "gå-mønster". Tungvint å snu på etterpå