Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-10, 22:19   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Reinsdyrskjøtt!

Opprinnelig lagt inn av SiljeSK, her.

Ååh, du ga meg mange gode ideer nå
Tror jeg skal prøve noen av disse ideene ja, men lurer litt på hva jeg skal ha til.. Blomkålris er jo godt, men sist jeg hadde det fikk min samboer diare, så tror nok ikke han er så gira på det

Ja, viltkjøtt er gode greier! Fikk 30 kg av mamma å pappa, NAM!

Mine side-dish favoritter: kokt broccoli og blomkål og selvfølgelig champignon eller kantarell om du liker det. Enten steke i store biter - eller i mindre biter med fløte og surre til soppstuing. Asparges - rosenkål... Jeg synes rett og slett lettkokte grønnsaker smaker best til vilt. Kjøp tyttebær og rør selv under lett oppvarming (eller kaldt) med eget valg av søtningstoff, jeg bruker flytende natreen.

Også utfra stekesjyen, og ikke minst husk å ha vann i panna i ovnen - masse vann! lager du den deilige sausen som får koke inn leeeeenge med masse godt krydder og en dasj fløte/cf tilslutt. Sukk... seriøst sulten ble jeg nå altså.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat