|
Sv: Blogging???
Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.
Ok, takk for svar
Men, hvordan får man folk til å finne bloggen sin? Jeg mener, jeg skjønner jo at det som skrives må være noe folk synes er interesant/gøy å lese..men hvordan kommer man til det punktet at folk vet at bloggen eksisterer? Huff...dårlig formulert Tror jeg trenger litt mat..haha
Bloggen din lager du med stikkord som kommer med i søkeresultat feks på google. Hvis du vil blogge om rallybiler, og noen søker opp rally i google, vil bloggen din komme opp som et av flere resultat. Er det lesbart og interessant det du skriver, vil folk som er innom etterhvert legge seg til i rss-feed (dvs at de blir oppdatert med en mail eller annet når du har lagt til innhold). Ting disse følger kan man også bruke facebook til å vise, og slik blir også andre venner av disse interesserte i å gå og se.
Det viktigste er nok at man skriver godt nok til å fenge. Hvis du feks ser et stykke ned på vg.no så har de et par tre blogger på forsiden. Går man inn på bloggene, kan man se at Vg har skrevet en melding om at de har lagt bloggen deres på forsiden av vg - og dermed får de flere besøk. Det kan se ut som om vg har folk som søker i blogger for å finne interessant materiale som de kan linke på forsiden sin 
|