|
Sv: Desemberskravletråden
Åhhh... Ja, kjenner meg igjen når det gjelder å "ta imot positiv kritikk", spesielt når det kommer til kropp. Fikk en del spørsmål om jeg hadde slanket meg etter jeg var ferdig med graviditeten for 8 mnd siden. (Hadde ikke det da, var bare ikke høygravid lenger....) La heldigvis ikke på meg under siste sv.sk. Så for meg graviditeten som et mareritt, da det var det som var starten på overvekt etter første sv.sk.
Jeg er vant til å få mye positiv kritikk i den jobben jeg har, både faglig og som person... Men for kropp.... Nei, det er liksom noe helt annet. Det er så "sårbart", man undrer seg liksom; "Sier h*n det bare for å være hyggelig fordi h*n ser jeg er stor og regner med at jeg sliter med dårlig selvbilde???!" Men når det er sagt, jeg sliter ikke med dårlig selvbilde. Er trygg på meg selv, hvem jeg er og hvilke kvaliteter jeg har. Hadde det ikke vært for at overvekt medfører helseproblemer på sikt, hadde det ikke vært så farlig. Jo, jeg ønsker meg jo en slank kropp -men har ikke dårlig selvtillitt fordi! Off, dette ble klønete skrevet.... Det er som å si mot seg selv.
|