Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-10, 18:29   #1
Teletubbien
Medlem

Teletubbien sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Hedmark
Alder: 47
Teletubbien har en fantastisk aura rundt segTeletubbien har en fantastisk aura rundt seg

Fins det håp?

Ja, jeg drister meg til å legge ut et lite hjertesukk i håp om at det fins noen som har noen gode råd eller tips til meg.

Jeg har forsøkt lavkarbo a la ketolyse flere ganger. Jeg har gått helhjertet inn for kuren i tre tilfeller, og forsøkt litt sånn a la mindre karber halvhjertet enda flere ganger.
Jeg er helt enig i lavkarboens "verdier" og har både metabolsk syndrom og PCOS så lavkarbo er midt i blinken for meg helsemessig sett.
Men. For det er jo et men. Jeg sprekker gang på gang, og når jeg først sprekker så varer sprekkene lenge, dvs de varer helt til neste gang jeg prøver... Innimellom prøver jeg lavkalori, fordi det synes enklere periodevis.
Resultatet blir jo selvsagt at jeg stiger ENDA mer i vekt...

Grunnen til at jeg ofte sprekker er sikkert mer kompleks enn jeg klarer å formidle på en liten melding, men jeg har vært og er en fæl slikkmunn. Jeg elsker alt slags godteri, sjokolade og potetgull. Også kaker er store fristelser. Selv om jeg klarer å holde meg unna brus og alt forbudt i en uke har jeg fortsatt søtsug, mulig jeg ikke er god nok på å få i meg nok fett.

Jeg syns lavkarbo er tungvindt i første omgang fordi jeg må lage alt som skal spises og det er sjelden noe man kan bare slenge frem (ala brødskive) i farta. I tillegg har jeg to kresne og slanke barn som selvsagt får alt av ekte smør, fløte osv, men som ikke liker all slags lavkarbomat som jeg lager til meg. Dermed blir det ofte to middager.
Jeg syns erstatninger for brød, pizza, lasagne, kaker osv smaker fælt.. Dermed blir det kun å lage fra grunnen og det går mye i egg/bacon, omelett, pannekake, salat og kylling, kylling og sopp og da med og uten fløte. Brukt noe bær og krem når suget blir stort om ettermiddag/kveld.

Vet at det selvsagt er mye viljen som er for dårlig her, men jeg skulle så gjerne høre om det fins noen tips og råd som gjør det litt enklere for meg å komme meg over på lavkarbo og holde meg der

Teletubbien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse +/- Svar med sitat