|
Sv: Hvorfor er lavkarbotilhengere mer "alternative" enn andre?
Nå er samfunnet generelt mer alternativt enn tidligere. Med det mener jeg at flere stiller seg åpne til alternative behandlingsformer og velger mer alternative livssyn enn det som de tradisjonelle kirkesamfunnene tilbyr. Det er ikke lenge siden det ikke var akseptabelt å ikke tilhøre et kirkesamfunn, og mange steder/land er det det fremdeles ikke. Ting forandrer seg. Jeg kjenner flere som har alternative tilbøyeligheter (både med hensyn til livssyn, hva som måtte finnes mellom himmel og jord, og hvordan en kan oppnå helbredelse eller lindring av sine plager). Det er ikke mange av dem som lever lavkarbisk!
Selv om man lever med et lavkarbokosthold behøver man da ikke å være enig i alt alle som lever lavkarbo sier og gjør.
Dette er et lavkarbokosthold, og selv om en del av dem som er her også mener at det finnes mer mellom himmel og jord enn det som forskningen kan peke på, meg selv medberegnet, er det ikke det som er poenget med forumet.
Chunky: Ville du sagt opp jobben om det var et par kollegaer der som var ivrige tilhengere av f.eks. homeopati? Eller forlatt en klubb fordi noen av de andre medlemmene snakket om en mediumseanse de nylig hadde vært på sammen?
Det at du velger å kutte ut forumet fordi det har blitt så alternativt, gjør jo at det blir færre her som mener som du gjør. Du har veldig mye å bidra med, så jeg synes absolutt at du skulle fortsette!
Det Zincite og Carisma skriver synes jeg er fornuftig. Jeg vil også understreke poenget til Carisma at det er svært stor forskjell på akupunktur som bygger på den tradisjonelle kinesiske medisinen og den som noen fysioterapeuter og jordmødre bedriver. Det er så stor forskjell, at man ikke skulle kalle det med samme navn.
Trådstarteren spurte: Hvorfor er lavkarbere så alternative? Går det an å stille det motsatt? Har vi noe tall å gå ut fra her? Min erfaring er i hvert fall at lavkarbo som innbefatter mettet fett og animalske matvarer har liten aksept i alternative miljøer.
|