|
Sv: Inn og ut av Ketose .......
Du kan jo fint gå ned i vekt uten å være i ketose, ketose er bare en pekepinn og kroppen produserer ketoner når kroppen kommer under en viss grense karbo om dagen uansett.
Nå er det sånn at du er 69 og 165 høy. Jeg er 159 og min matchvekt er 69 kg . Man må ta hensyn til personlige forutsetninger, som muskelmasse og vannmasse. Jeg kan skjønne at du ikke føler deg vel med 69 kg, men det kan hende kroppen mener den skal veie det og da klamrer den på de ekstra kiloene, og samtidig kanskje du skal kle av deg og se deg godt i speilet og se om du trenger å miste så mange kilo til.
Ketose funker ikke så godt på folk som skal ned under 10-15 kg, så det vil være en ide å prøve å øke litt på karbene. Jeg prøver det. Foreløpig har jeg begynt å spise havregrøt (av store gryn og kruskakli) til frokost, fett kjøtt/fisk og magert tilbehør eller magert kjøtt/fisk og fett tilbehør til middag, og absolutt null karbo etter klokka 20. Egg, nøtter og kesam/skyr med bær til mellommåltid. Det er min måte å teste om vekta faktisk rikker seg litt, så jeg prøver noen uker. Du må finne din egen måte.
Husk også at en avocado har nesten 400 kalorier i 100 gram. Hvor mye veier hele avocadoen du spiser, uten stein? Kanskje det bir for mange kalorier, det blir det gjerne for mange.
|