Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-10, 12:46   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av Ketose .......

Sultfølelse er ikke lik ut av ketose! Maten du spiser ser jo riktig ut, så jeg vil heller lete etter andre årsaker til sultfølelse, for lite fett feks. (selv om jeg ser at du spiser bra med fett. Vei og mål og tell et par dager for å få oversikt over sammensetningen av karbo/protein/fett og se om det kan gi deg noe clue, spiser du feks rett mengde protein? 1-1.2 gram pr kg om jeg husker korrekt).

Da jeg spiste generell lavkarbo i store mengder lå jeg lavt i karbo - men var mye sulten. Jeg måtte redusere mengden inn for å bli kvitt sultfølelsen.

For min del tror jeg at mye mat øker forbrenningen og dermed blir jeg mer sulten! Ketosestixen viser nemlig fremdeles at jeg er i ketose.

Du er heller ikke særlig langt unna vekta du vil ha - slik at det vil naturlig nok gå mye saktere. Nyt heller maten, spis litt mindre totalt i mengde noen dager og se om det kan hjelpe på vekta. Du er i tillegg så nær vektmål at det kan være på tide å øke litt på med karbohydrater slik at du finner ut hvordan du skal spise for å holde vekta Øk på med 5 gram pr dag pr uke og se hva som skjer. Du skal kunne finne maksnivået ditt for karbo på denne måten.
For meg hjalp det en periode om jeg ikke spiste etter kl 18 på kveldene - men det er jo alltid så mange andre faktorer med i bildet at det er vanskelig å si. Jeg har stått stille i snart 2 mnd og lurer virkelig på hva det er som stopper opp. Kanskje årstiden? Kanskje for lite karbo? Hvem vet Er du flink og tar vitamin-tilskuddene? Drikker du nok vann?

Jeg lurer også på hva det er du er lei av i den maten du spiser i dag? Blir det for mye det samme? Hvordan spiste du før lavkarbo - hadde du mer variasjon i maten da? Kan det være fordi du nå er så fokusert på hva du spiser hele tiden at du blir lei? Slik er det ihvertfall for meg. Med lavkarbo har man mener jeg så utrolig mange muligheter i matveien at det skal gå an å ikke bli lei - men det krever litt planlegging og inspirasjon.

Spisdegslank-menyene kan være et tips å se på, i løpet av to uker er det sjeldent man spiser det samme måltidet to ganger, så du kan kanskje få litt tips der? Ellers er jo oppskriftsdelen av forumet en glimrende inspirasjonskilde

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat