|
Inn og ut av Ketose .......
Har vært ganske streng med meg selv i mange uker nå, og i perioder på opptil 3,5 uker har vekten stått helt stille.
Jeg skal ned fra 75 til 63 (har ideelt sett lyst å ligge på 65 kilo, men jeg bør vel gå et par under det, slik at kroppen kan ta opp vann/glukoselager igjen på et par kilo)
Veier 69 kilo idag og er i grunnen veldig motivert av det, men blir frustrert av å ramle så lett ut av ketosen......
Håper på litt hjelp
Jeg har bakt kelolysebrød med kun 1,2 karber i en skive, og spiser jeg en av dem våkner jeg opp etter et døgn og føler den forhatte, umiskjennelige sultfølelsen som forteller meg at jeg er ute av ketose...
Hvordan gjør man for å føre inn mer karber i kosten gradvis ?
Går det an å gjøre det å bli i ketose ?
Har lest boken til Torkil og synes han forklarer det greit, men hvordan gjøre det i praksis ?
Jeg er litt lei av det jeg spiser nå, som er : Kjøtt, fisk, egg (i lange baner..) kokt skinke, ost i diverse varianter, grønn salat med litt purre og bittelitt paprika/eller 3 cherrytomater hver dag, brokkoli, litt blomkål, et par fløteskvetter i kaffen til dessert, en teskje lavkarbo peanøttsmør (Rapunzel - helsekost) inntas før styrketrening, to rader Cavalier til lørdagskos :-)
Ja det var vel det.....også spiser jeg en avokado til dagen
Bruker ellers smør, olje og majones.
Hva gjør jeg feil ?

Takknemlig for alle tips !
|