|
Sv: Klassefest ...
Om jeg hadde blitt mobbet og hele klassen var med på det og jeg ingen venner hadde ville jeg aldri i livet dratt på klassefest. Jeg ville respondert på invitasjonen med et:
Å, vil dere ha en å mobbe på festen? Det var underlig etter så mange år. Tror du virkelig jeg ønsker å se dere så kjipe som dere var mot meg? Hvor dum går det an å bli?
Om du skulle troppe opp modelltynn hadde de jo på et vis vunnet. De hadde med sin gamle oppførsel fått deg til å forandre deg og da på en måte kunne rettferdiggjøre sin oppførsel i ettertid. De kan tenke at de satte deg jo bare på plass; du hadde tykk kropp og nå er det rettet opp slik at du kunne ha håp om godtakelse.
Jeg ville ventet til de var enda mer voksne og ikke kommet før noen sa unnskyld og viste interesse for den du er nå.
Da jeg gikk på skolen var jeg hverken mobber eller offer, men den som tok meg av mobberne fordi jeg regnet med at ingen ville kødde med meg. Kun e'n jente ertet meg en gang men etter det snakket jeg ikke med henne. Hun var verdiløs i mine øyne. De man får respekt av respekterer man, og de man ikke får respekt av får ikke respekt tilbake heller.
|