Tråd: Adopsjon
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-10, 19:06   #41
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Adopsjon

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Hvordan kan du stille mennesker som har egne barn et så hinsides dumt spørsmål? Synes nesten det er frekt jeg! Det viser jo at du ikke vet hva dette dreier seg om, vet hva vil si å ha noe du elsker så ubeskrivelig at du kan gå gjennom flammer og stoppe kuleregn for dem uten å kny. Å se noen skrive slik gjør meg kvalm og halvprovosert. Det handler jo ikke om Å VILLE gi fra seg barnet sitt, foreldre som mister barnet sitt gjør det jo fordi det står om liv og helse for barnet. Det er ytterst få foreldre som ønsker det selv, og hvis det er noen som gjør det, så er det fordi de innser at de ikke klarer foreldre/omsrogsrollen -noe jeg synes er kjempe stort og sterkt av dem mtp situasjonen de er i!

Det er vel heller ingen her som har bedt deg grunngi at du ønsker å adoptere i stedet for å få egne barn? Men når du skriver på et offentlig forum og kommer med uttalelser om at man nærmest ødelegger helsen med å gå gravid og herper underlivet og insinuerer at det som kommer etterpå når barnet et født av oppdragelse etc. bare er peanuts i forhold til sv.skapet ja da kommer det selvsagt reaksjoner...

Da får du lese om igjen det jeg skriver. Så klart vil ingen biologiske foreldre gi fra seg ungen sin. Og det vil jo man heller ikke egentlig om man da får en fosterunge skulle jeg tro? Man blir jo like glad i den og da blir det jo like tungt å gi fra seg den mente jeg.. Det var jo tross alt et retorisk spørsmål.

Jeg ga ingen grunn for at jeg ønsket å adoptere i mitt første innlegg da jeg startet tråden, men det ble SPURT om hvorfor jeg ikke heller ville ha egne barn, derfor svarte jeg på det..... Jeg har ikke noe behov for å brette ut for dere at jeg ikke ønsker å gå gravid, det syns jeg er min egen sak.. Jeg syns det er mer frekt å ikke respektere at noen ikke ønsker å gå gravid.. At dere har solskinnshistorier fra deres fødsler eller graviditet endrer ikke mitt syn på at jeg ikke vil bli gravid. Dere kjenner ikke meg personlig og vet fint lite om dette. Jeg har aldri sagt man ødelegger helsen av å gå gravid, men jeg har selv opplevd folk som har blitt veldig dårlig både før og etter fødsel, og det kan da ingen nekte på.

Og hvor i all verden har jeg sagt det er peanuts å oppdra et barn? Tror du får lese om igjen innleggene mine jeg. Jeg sa bare at man får ikke fysiske skader på kroppen av å oppdra et barn..

Jeg vet om flere som har mistet barn til fosterforeldre, og jeg vet at mange av dem har fått igjen ungene også. Og det syns jeg er flott, at de som faktisk er foreldrene får en ny sjanse.

Jeg startet denne tråden for å få vite mer om adopsjon, og det er jo dessverre ikke så mye folk her inne vet personlig om det, ettersom mange her heller prater om graviditet og føding.. Det var ikke det jeg spurte etter....
Blir det ingen adopsjon for meg så forblir jeg barnløs, noe som egentlig jeg hadde slått meg til ro med.. Uansett ikke noe som haster for meg, skulle jeg adoptert så blir det nok et par år frem i tid..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat