|
Sv: Adopsjon
*NuNu* Det er vel lov å ha andre meninger enn andre? Å si at noen kommer med dumme spørsmål gjør med trist Det finnes mange spørsmål, kanskje ikke alle så gjennomtenkte, men dumme svar finnes i mengder.
Det er LOV å ha svangerskaps og fødselfrykt, temmelig mange har det, ubegrunnet. Jeg har slangefobi, ubegrunnet, gjør det meg til et dumt menneske?
Det er også LOV å si at man ikke tror at man vil ha et fosterbarn. Det ER en kjennesgjerning at mange fosterbarn har temmelig mange fosterforeldre bak seg, selv om fosterforeldrene kanskje var mere enn bra nok, så kanskje de protesterte på noe som de mente ikke var bra for barnet. Som feks den 5 åringen man hørte om som er autist og ble av BV og barnehage tvunget til å drikke 3 liter vann i løpet av 6 timer og sitte på do nesten hele barnehagedagen. Dette protesterte fosterforeldrene på fordi de så at dette var barnemishandling, men det så ikke BV. Landet vårt har mange slike saker. Jeg kjenner til flere som har vært veldig gode fosterforeldre, men av div. grunner( totalt ubegrunnet i manges øyne), har BV flyttet de til andre hjem. I dag kommer barna hjem til våre venner og gråter fordi de ikke fikk bli der, fordi BV stjal de fra "mamma og pappa"
Mitt poeng, selv om det finnes mange solskinnshistorier ang. det å ha fosterbarn, så er det dessverre ikke alltid slik. Det er ikke alle som klarer å forholde seg å ha et barn til låns på den måten, det er forskjell på å ha egne barn(egenfødte eller adopterte) og fosterbarn, det er en kjennsgjerning, selv om man føler at barnet kan bli der for alltid, så skjer ofte ikke det.
|