Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-10, 15:30   #20
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er lavkarbotilhengere mer "alternative" enn andre?

Hva er å være alternativ. Det kan være så mangt det

Jeg blir kalt for alternativ fordi jeg vleger å bære ungene mine i bæresjal og meitai fremfor å ha vondt i ryggen og bære i tradisjonelle bæreseler. Folk ser på meg som rar som velger tøybleier til ungene fremfor å pakke inn rompa i plast og får bakoversvies når jeg sier at jeg bruker tøybind( fordi jeg ikke tåler libresse mm)... Lavkarbo rister de på hodet av og konkluderer med at Imse vil gå egne veier. Og de har rett, jeg VIL gå egne veier som passer meg og vår livsstil.

Vi er visst rare fordi vi velger kano og lavvo og stormkjøkken og ikke å ligge på sydenstranda og brenne oss rød som hummer. Selv om vi hadde hatt råd, hadde vi ikke reist til syden, det passer ikke oss.

Vi har egne høns fordi vi ikke liker burhøns og de såkalte frittgående( som ikke har det særlig bedre enn burhøna) hønsa, slik at vi godt og vel er selvforsynt med egg..

Ellers er vi kristne og ser på oss selv som ganske vanlige mennesker.

Og skrekk og gru, ungene flyr rundt i hjemmestrikkede ullklær halve året, gjerne med ull som ikke er superwashbehandlet..

Vi er visst så alternative at vi ikke liker luft til luft varmepumpe fordi den ikke er så ekstremt effektiv( når du fyrer med ved vil du gjerne ha noe like miljøvennlig, ved er og blir co2 nøytral), mest bare billig å investere( og du sparer jo penger om du vangligvis fyrer med strøm).. Vi er rare som ikke vil ha en slik klump på huset? Folk himler med øynene og forteller hvor MYE strøm de sparer, uten å tenke på at vi faktisk vanligvis fyrer med ved fra EGEN skog.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat