|
Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Jeg er enig i at mye naturmedisin har noe for seg. MEN når man mikser sammen natumedisin og legemedisin så kan det oppstå bivirkninger som kan gjøre vondt værre siden det IKKE er gjort så mye forskning på det området. Jeg kommer i farta bare på et naturmiddel som var direktr farlig sammen med vanlige legemidler: johannesurt, men det er sikkert mange fler. Husk at mye av det som HAR vært naturmedisin har etterhvert blitt til legemedisin nettopp grunnet faren for feilmedisinering feks digitalis.
Skal ikke si i mot deg på det området. Naturmiddel er ikke bare ufarlig om man bruker det feil. At ting kommer fra naturen gjør det ikke nødvendigvis harmløst. Så for den som bruker medisinsk behandling av noe slag så kan det nok være lurt å undersøke med lege/alternativmedisiner om hva som egner seg sammen.
Jeg vet at min mor som går på tyroxin for lavt stoffskifte, måtte justere ned doseringen når hun gikk til akupunktør, siden behandlingen der stimulerte stoffskiftet (sikkert ikke alt som er medisinsk korrekt her, men tror meningen kommer fram).
|