Opprinnelig lagt inn av Monica31, her. Du har så rett. Det er også noe som heter "å elske andre som oss selv"...kanskje man må fylle litt på glad og førnøyd i seg selv- tanken! Sikkert mye oftere! Jeg holder på med en ting jeg ennå ikke er blitt veldig god på i livet....Si NEI når jeg ikke vil og si TUSEN TAKK, og ingen ting mer når jeg får kompliment. Jeg begynner alltid å unnskylde meg eller fortelle hvor billig den buksa egentlig var eller de skoene...kan jeg ikke bare si "TUSEN TAKK" og smiiiiiiile ?!?!?!??!?!? Skal vi finne et annet ord for UTSKEILELSER? Syntes det ghøres så "synd-aktig" ut....bare negative ting i hodet mitt når jeg hører det ordet. Hva med : "idag/i helgen/ikveld skal jeg kose meg! Og ferdig med det! Man kan velge å ta mindre sunn mat og dermed hente seg inn dagene etterpå. Nå er vi blitt store jenter og lært at vi ikke kan kose oss hver dag, men av og til Vi gjør alle en stor bragd! Klapp på skulderen til alle på ED tråden
Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.
Du har så rett. Det er også noe som heter "å elske andre som oss selv"...kanskje man må fylle litt på glad og førnøyd i seg selv- tanken! Sikkert mye oftere! Jeg holder på med en ting jeg ennå ikke er blitt veldig god på i livet....Si NEI når jeg ikke vil og si TUSEN TAKK, og ingen ting mer når jeg får kompliment. Jeg begynner alltid å unnskylde meg eller fortelle hvor billig den buksa egentlig var eller de skoene...kan jeg ikke bare si "TUSEN TAKK" og smiiiiiiile ?!?!?!??!?!? Skal vi finne et annet ord for UTSKEILELSER? Syntes det ghøres så "synd-aktig" ut....bare negative ting i hodet mitt når jeg hører det ordet. Hva med : "idag/i helgen/ikveld skal jeg kose meg! Og ferdig med det! Man kan velge å ta mindre sunn mat og dermed hente seg inn dagene etterpå. Nå er vi blitt store jenter og lært at vi ikke kan kose oss hver dag, men av og til Vi gjør alle en stor bragd! Klapp på skulderen til alle på ED tråden
Så enig, så enig. Jeg må jobbe mye med begge de to tingene der, veldig typisk og komme med unnskyldninger både når det gjelder kompliementer og hvis jeg må si nei til noe. Så typisk oss jenter. Og kose seg er et mye bedre ord en utskeielse...Jeg gikk på et "tenk positivt-kurs" for noen år siden og der lærte jeg at det er ikke noe som heter dårlig samvittighet, det er bortkastet energi. Og en kan ikke angre på noe en har gjort/ikke gjort, bare gå videre og gjøre det bedre neste gang. Her har jeg også mye å jobbe med. Og ikke minst: ROSE OSS SELV!!!