|
Sv: Adopsjon
Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.
Det er første gang jeg har hørt at det ikke er nok barn som trenger foreldre... Men nå er kanskje ikke jeg helt oppdatert
.
Det er enorme køer for å adoptere, par må ofte vente i både 2 og 3 år på et barn, og det ER ikke nok barn i forhold til de som vil adoptere. Mange tenker at det jo er mange gatebarn i verden, men man kan liksom ikke bare gå og plukke seg et gatebarn heller, det blir jo noe helt annet. De barna som er på adopsjonslisten er de man må forholde seg til, og pga. enelte lands strenge krav til hvem som får adoptere i tillegg til hvor mange som vil adoptere, så blir køene lenger og lenger.
http://www.vl.no/samfunn/article4811.zrm
Ang. fosterbarn så skjønner jeg godt at folk vegrer seg. Jeg kjenner ikke så godt til prossessen, men er det ikke sånn at man kan "miste" dette barnet etter en tid? Jeg blir uvel av å tenke på å få en liten baby i hus og være mamma for denne babyen for så å miste den når den er 2-3 år eller mer. Jeg vet at man er innstilt på at man er fostermor og ikke ordentlig mor, men jeg hadde ikke taklet det.