|
Sv: Adopsjon
Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.
Det er første gang jeg har hørt at det ikke er nok barn som trenger foreldre... Men nå er kanskje ikke jeg helt oppdatert
Det eneste jeg vet, er at mine 2 venninner som har adoptert, har en helt annen erfaring om akkurat det. Så snart de henta barnet på barnehjemmet, så kom en ny unge inn på hjemmet, for å klargjøres for adopsjon...
Hjelper ikke så veldig det, når det er 100 par i kø for å få adoptere!!!
Lendene barna adopteres fra, har som regel så mange søkere at de setter harde krav til de som vil adoptere! Tidligere lot Kina enslige kvinner adoptere jentebarn, nå er det så rift om barna at de kan tillate seg å nekte singel- adopsjon!
Man får ikke adoptere om man har en psykiatrisk historie, om man har hatt kreft de siste 5-10 årene, om man har for høy BMI, om man er for fattig, om man ikke har god nok utdannelse................
Kjenner mange som har adoptert av forskjellige grunner. Det vanligste er jo at man ikke kan få barn. En har en arvelig sykdom, andre vil ha flere barn, eller flere adopterte. En har ingen mann.......
Flott at noen orker hele adopsjonsprosessen, da. Må si meg enig med Kanutten også; Det som kommer opp her, er bare småtteri i mot hva man må gjennom for å bli godkjente som adoptivforeldre!
Vet om 2 par som holdt på å gi opp, det ble nesten for tøft!
Har akkurat mottatt mine egne papirer og de er 43 år gamle. De er enda strenger/grundigere nå enn de var den gangen. De første papirene man må fylle ut er bare toppen av papirfjellet, for å si det sånn!
|