|
Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Det at lavkarbo fjerner vannet i kroppen min er en av gunnene til jeg går på lavkarbo. Jeg merker det TVERT hvis jeg spiser karbo, da får jeg ødemer i kroppen. MEN når jeg går på tanitavekta mi så sier den at vannbestanden min er like stor uansett lavkarbo eller høykarbo. Det har jeg fått forklart med at når jeg spiser karbo så fører det til at hjertet på en måte jobber hardere. Og når hjertet jobbere hardere så er kroppen skapt slik at den på en finurlig måte legger vann rundt alle vitale og perifere deler. Derfor får jeg ødemer i overkroppen og i beina; kjenner sprenget i brystet og oppover halsregionen og dunkinga nederst rundt anklene. Resultatet blir at hjertet jobber enda hardere...
FØR når jeg hadde det på denne måten måtte jeg ta diuretica. Nå er det nok at jeg drikker mye samt spiser lavkarbo. DA blir kroppen bedre proposjonert vannmessig sett.
Den Tanita vekta kan du best bruke som opptenningsved på en kald vinterdag. Jeg lo så jeg skreik når jeg prøvde en slik en. Måtte vistnok ned 35kg. Mens de jeg møter ikke kan forstå at jeg veier over 100kg når jeg vistnok ikke ser feit ut...

|