|
Sv: Den store felles ED-tråden
Stor klem til deg, Streber. 
Enda godt vi er i samme båt. 
Vet ikke med dere, men jeg har som sagt slanket meg halve livet og alltid passet på vekten, vært lubben siden jeg var fem år ca og foreldrene mine skilte seg. Da ble det mye kos i form av mat og godis, mamma ville jo bare trøste oss stakkars, men det ble nok litt feil, hvertfall for meg som har legge-på-seg-genet i seg.
Jeg fulgte Grete Roede første gang da jeg gikk i åttende klasse, siden har jeg vel mer eller mindre slanket meg. Og gått opp og ned.
Bare siden jeg la over til lavkarbo høsten 2006 så har jeg fulgt disse kurene:
Vanlig lavkarbo høsten 2006. - vekta sto helt stille, gikk ikke ned et gram.
Gikk over til Ketolyse på senhøsten, - gikk ned to kilo. Fem kilo opp i jula.
Eat vinter 2007 - 2 kilo ned på 2 måneder.
ED vår 2007 , gikk ned ca 10 kilo frem mot juli.
Sommer 2007 - Sommer 2008, spiste lavkarbo/ED litt omhverandre, gikk sakte opp ca 5 kilo det året (sommeren).
Easy Life - høsten 2008 - gikk ned ca 8 kilo frem mot jul. To kilo opp og to kilo ned i januar.
Vinter/vår- 2009, store forandringer i livet mitt, flyttet ut etter 15 års samboerskap og måtte begynne på nytt med ny jobb, leilighet, nye rutiner for meg og sønnen min osv. Det var tøffe tider og jeg spiste ikke mye, men ikke lenger lavkarbo og dårlige rutuiner på måltider. Resulterte i 15 kilo opp før sommeren var der.
Høsten 2009 forsøke jeg å slanke meg ved å følge Allevo en periode, gikk ned ca 7 kilo mot jul. Opp tre kilo i jula, enda jeg bare spiste lavkarbo.
Vinter 2010 bestemte meg for å følge et sunt kosthold og gå over til Lindberg, gikk ned to kilo og så var det bom stopp. Holdt ut til påske. Opp de to kiloene og da ga jeg opp Lindberg.
Begynte på Allevo igjen og gikk vel ned fem kilo mot sommeren igjen.
Disse kom selvfølgelig på i løpet av sommeren, gikk over til Allevo igjen og gikk ned 2,5 kilo før det stoppet igjen, så utpå høsten i år tok jeg kontakt med Hexenberg og bestemte meg for å følge ED igjen. Og etter tre måneder er det da ned 6,5 og nå bom stopp.
Så som dere skjønner, skikkelig jojo-slanker, og dette er bare de siste fire årene. Før det har jeg vært innom det meste av dietter: Grete Roede, Nutrilett, Libra, Lev lettere osv.

|