Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-10, 20:53   #13
ChristineSixteen
Medlem

ChristineSixteen sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 41
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Jeg skal til konsultasjon på tirsdag ang å få dekt lårplastikk og bukplastikk på Aleris i Oslo. Jeg fikk time på en uke, siden de hadde en avbestilling, ellers er det vel ca 6 ukers ventetid. Etter som jeg har skjønt er det veldig vanskelig å få dekt lårplastikk nå, så får se hva de sier. Når det gjelder bukplastikk har jeg hørt at i noen tilfellers så får man faktisk innvilget t-snitt, der de ser at det ikke blir pent med vanlig bukplastikk. Fettsuging er veldig opp og ned fra sted til sted om man må betale for eller om det dekkes. Men har hørt utrolig mye positivt om Aleris, så krysser fingrene

Akkurat hva som skal til for å få dekket operasjon, varierer veldig innad i landet. Noen steder må man ha heng på 2 cm, mens andre steder 7 cm. Men felles er vel at man må ha bmi på under 28, noen steder under 26. Er veldig forvirrende å finne ut eksakt hva kriteriene er, siden de varierer så mye fra sted til sted. Man må nesten bare høre med en klinikk der man bor.

ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat