Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-10, 01:47   #11
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Den aller første barnematen

Dette med nøtter er vel fordi barnet kan sette det i halsen?

Å male nøtter og gi dem i kosten til spedbarn er det vel ikke noe galt med? Det er jo masse fett og god næring i det. Mye bedre å bruke enn MME i alle fall...

Vi har brukt en del hirsegrøt. Kjøper korn på helsekosten, (ikke flak, gud bedre) koster 30 for en pakke som holder ca en mnd. Det står på pakken hvordan den kokes. For å gjøre den mer næringsrik, blander jeg den med rå egg når den er ferdig (da blir den også mer grøtete), malte nøtter og kanel. Har også puttet oppi litt vaniljedråper.

Er grunnen til å styre unna jordbær og sitrus at noen mennesker er allergiske mot det? Er det veldig vanlig å være allergisk mot dette? Gutten her har fått smake appelsin og klementin han...og liker det godt.

Enkelte fraråder det i graviditeten også, men det er egentlig myte. Reker, løk, jordbær, spekemat (ser den altså, men man kan jo fryse den). Alt med måte, man trenger ikke spise to kilo jordbær, men det gjør ikke noe å smake litt heller. Syns det er mye overdrevet hva man kan/ikke kan spise når man er gravid egentlig..jeg ble til og med fortalt at jeg ikke kunne spise grønne epler fordi garvesyre i eplet kunne skade barnet!

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat