Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-10, 19:55   #1
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Den aller første barnematen

Poden min har akkurat bikket 5 måneder. I et par-tre uker nå har vi gitt han små smakebiter (en skje eller to) av diverse grønnsaker som avokado, blomkål, brokkoli osv. most sammen med morsmelk. Nå ønsker jeg å innarbeide et måltid om dagen, og ønsker å styre unna sukker. Har sjekket grøtene som er i butikken, men disse er det en del sukker i såvidt jeg kan se. Jeg ønsker en usukret hirsegrøt, og regner med at dette kan jeg få tak i på helsekosten. Er det noen grøt som er bedre enn annen? Hvordan skal jeg koke grøten? Med vann eller med morsmelk? Bør det tilsettes olje? Bruker dere søtning i form av moset frukt eller går det som regel like godt ned naturell?

Jeg ønsker også å lage mest mulig av barnematen selv etterhvert, og da vil det i begynnelsen bli mest moste grønnsaker. Da bør jeg vel tilsette litt olje, og lurer på hva slags olje som er best å bruke. Har tenkt på Udo's choice, er det alright? Og hvor mye olje skal jeg bruke per dl med grønnsaksmos?

Ellers tar jeg imot alle gode tips til den aller første maten

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat