Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-10, 00:10   #377
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Føler selv jeg er veldig flink og følger opplegget, utenom julebordet, men da holdt jeg meg til lavkarbo utenom desserten.

Men nå skal jeg ut og handle inn litt mat til helgen og så er det prøvetime på et Easy-life senter i byen, fikk nyss om at vi får god rabatt gjennom jobben der, så jeg må teste ut det først før jeg melder meg inn på Spents....

Hei Titti, jeg syntes det er dumt du ikke ser den store nedgangen, FORDI, du er jo kjempe nøkteren og standhaftig. Jeg tror som Mille at du er så nærme målet at det går super seint! Kanskje du trenger mer mat eller mer av de sunne lavglykemiske karbohydratene?!?!?! Hun som fikk meg til å begynne på ED er ennå i fase 3 og sliter med de tre siste kiloene. Men hun trener jo som en gal nå og spiser nesten det samme. Kanskje samme hos henne også at hun får for lite i forhold til treninge og ellers på tempoet i livet?!?!?!

Da jeg jobbet på Sats, hadde jeg mye god info og råd fra personlig trenere...mange sa at man må gi kroppen litt ekstra sånn hver 10/11 dag. Ellers så går kroppen i sparebluss. Hvis kroppen får for lite kalorier over tid holder den på alt den har, særlig for oss som tilfører minimalt med karboer.
Det er derfor jeg vil ta en god prat med min sykepleier også! Jeg har heller lyst på mer energi på trening fordi jeg spiser litt nøtter og frukt, enn å kjenne at jeg ikke yter nok og jeg blir for sur i musklaturen, fordi jeg spiser for lite av de sunne karbohydratene.
Den boken jeg leste om "Endelig slank" av Anne M. Lystad, hadde en følgende ukemeny:
Frokost: i *Yoplait youghurt- (den uten sukker og 0,1 fett)
*1/2 eple
* 1/2 skive rugbrød med enten ost, tomat og grønnsaker, eller egg, makrell i tomat, skinke....ja alt som er lavkarbo

Lunsj: *Salat med protein porsjon eller
* Omelett

Mellommåltid: * 1 Yoplait youghurt med 1/2 gi lav frukt eller 100 gr. bær eller 10-15 nøtter

Middag: * Wok, dampet, kokt eller ovnsbakt grønnsaker med protein porsjon til, gjerne salat til også. Hun var fan av oliven i vann og fetaost!

Kvelds: *3 glass tørr hvit-eller rødvin 1 frukt med lav gi og litt nøtter!

Dette er jo mye for oss. Men hun gikk altså ned 26 kilo på 5-6mnd. Hun hadde også erklært insulunresistens. Hennes forklaring på all vinen er at det er forskjell på kalorier. Kalorier som brennes i kroppen som varme=alkohol (vin i dette tilfelle i øl og sprit er det masse karb.), så er det kalorier som stimulerer fettforbrenning= proteiner, kalorier som lagrer seg som fett= høyglykemiske karbohydrater. Det må være annerledes derfor å drikke vin enn å spise sjokolade eller annet søtt.....høres logisk ut for meg!
Derfor er jeg enig med denne damen, som forøvrig er sykepleier med utdannelse innen ernæring. Hun har tilpasset opplegget sitt eget liv og egen døgnrytme...

Så kjære ærede damer;

Jeg har bestemt meg for å spise opp alle produktene til det er slutt! Har vel omtrent igjen til tre uker iberegnet fase 2 med 4 måltider om dagen! Det er nok til jeg er til kontroll. Deretter kommer jeg til å ta en seriøs prat om ED og min motivasjon i forhold til maten. Jeg har brukt over 12000,- på maten hittil, dvs. en tusenlapp per kilo ca. Går jeg ned litt mer innen 15.des. (noe jeg håper på/regner med) blir det selvfølgelig mindre per kilo. Men disse pengene har difinitivt vært verdt hvert eneste gram. Jeg har fått kickstarten og er kommet meg vel avgårde. MEN, etter den datoen kommer jeg til å kjøre dagsmeny som nevt ovenfor. Jeg vil bake meg knekkebrød istedenfor rugbrød, men ellers samme opplegget. Jeg kjenner meg trett av å føle meg litt slappere hele tiden pga. lite kalorier per dag. Jeg tror også kroppen vil bråbremse på de siste kiloene. Jeg er nødt til å ha mer kalorier og mer av de sunne karbohydratene.

Håper ikke jeg skuffer dere her inne altså. Men nå har disse månedene på ED gjort meg mye slankere og besluttsom enn jeg noen gang har vært. Alternativet mitt er bare å justere i forhold til mitt liv- noe jeg tror er viktig for å fullføre. Men som sagt, jeg følger fase 2 til 15. des.

Rart med det men, jeg føler jeg MÅ underette dere her om hva jeg tenker og å være bånn ærlig! Sorry laaaaaaaaaaangt innlegg

MILLE89: SUPER KULT MED FØR OG ETTER BILDE! Skal legge ut av meg selv også når jeg har gått ned 15 kilo!!!1 Jeg lover....

Ja,ja...mye på hjertet idag......

Sist redigert av Monica31 : 26-11-10 kl 00:18.
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat