|
Sv: Hva ville du gjort?
Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.
Så: ville du godtatt å gå opp litt i vekt? røyksuget forsvinner jo om en liten stund - uke eller to?
eller ville du ikke tatt sjansen på å miste gode, innarbeidede vaner?
JA!!!! Det finnes ikke en eneste god grunn til å røyke og jeg fatter ikke at dere tør sette helsa på spill på grunn av denne giftpinnen. 
Var en reportasje om kols på God Morgen Norge her om dagen og jeg lover - kols er ikke noe å trakte etter! Min mor hadde det, hun fikk aldri noen diagnose, men vi er overbeviste om at det var det hun hadde de siste årene av sitt liv. Hun hadde ikke pust igjen og den før så aktive kvinnen (hun elsket å gå i skogen og gå på ski) bare slepte seg bortover fortauet, hadde nesten problemer med å gå på flatmark.
En av kvinnen som var med på GMN fortalte at det som fikk henne til omsider å stumpe røyken var da en kollega beklaget, på en ordentlig måte altså, og sa at hun dessverre ikke klarte å sitte ved siden av henne for det stinket sånn røyk av henne. Og det gjør det av deg også. Det er ikke frekt ment, men det gjør det, selv om du bare røyker utendørs og evt. gumler pastiller og sånt etter hver sigarett.
Har du barn? I så fall skylder du barna din å slutte å røyke! Man har rett og slett ikke lov til sakte å ta livet av seg på den måten når man har barn å ta vare på! *streng pekefinger*
|