|
Sv: Jeg startet en irritert-tråd
Jeg begynte på ketolyse rett før "Du blir hjerneskadd av lavkarbo"-artikkelen kom i Dagbladet. Folk rundt lunchbordet hadde jo fått vite at jeg var på lavkarbo, og da kom det mange spøkefulle kommentarer om hvordan hjernen min kjentes ut osv. Det som er så greit hos oss er at det er seriøse mennesker som faktisk driver med helseforskning, så de lar seg ikke så lett affisere av enkle oppslag. Ingen viste direkte skepsis, men heller stor interesse i å høre mer om opplegget.
Det er ei venninne som har vist bittelitt skepsis, men det er i forhold til kolestrol..... har prøvd å si at jeg ikke er så bekymra for akkurat den delen, men har jo aldri hatt de rette artiklene å legge fram der og da. Må være forberedt neste gang.
Den andre personen i livet mitt som var litt skeptisk (selv om han i ettertid bedyrer at det ikke var sånn ment), er en skikkelig helsefreak som BMI-messig er faretruende overvektig, men som består av bare muskler. Han har jo sett endringa på kroppen min, og vi har snakka mye om det, og han har nå anbefalt en av sine kunder (som han trener på Elexia) å vurdere lavkarbo. Håper det kan spre seg den veien også, siden han stort sett alltid har tenkt at for å bygge muskler så må man ha i seg karbo. Vi endrer verden, sakte men sikkert.... så stå på - så får vi motivert mange til å bedre livene sine.