29-06-04, 11:56
|
|
|
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
|
Hele norges servicepartner - Biblioteket - og ting de må svare på...
- Har dere bøker her?
- Har dere en liste over alle bøker som er skrevet på engelsk?
- Har dere en liste over alle bøkene jeg har lest?
- Hvor er informasjonsskranken? (Dette spørsmålet ble stilt av en person som hadde et skilt hengende over seg der det stod "Informasjon".)
- Jeg fant et bra sitat i en bok jeg leverte inn i forrige uke, men jeg glemte å skrive ned tittel og navn på forfatteren. Boken er stor og rød og jeg fant den lengst opp på en hylle. Kan dere finne denne boken til meg?
- - Har dere bøker om kunst?
- Ja, er det noen spesiell kunstner, periode eller stil De tenker på?
- Nei.
- Da får De se gjennom alle de 120.000 bøkene vi har og se om De finner noe De liker.
- OK…
- - Jeg har et maleri av Vincent Van Gogh. Maleriet er blått med stjerner på. Vet De hvor jeg kan få maleriet verdsatt?
- Står det "'Metropolitan Museum of Art" helt nederst? Det gjør det ja… OK. Vet du, da er det nok en plakat som er kjøpt i museets suvenirbutikk. Jeg tror verdien er sånn ca $10.
- Har De noen bøker med fotografier av dinosaurer?
- Jeg trenger et fargefoto av Christopher Columbus og Sokrates…
- Hvorfor har dere ingen bøker av ISBN? Han har jo skrevet en masse bøker.
- - Jeg leter etter en globus.
- Det står en på bordet der borte.
- Nei, den er for liten. Har dere ingen i naturlig størrelse?
(Etter en kort pause) - Jo det har vi, men den er dessverre i bruk akkurat nå…
- - Jeg skal skrive en to-siders hjemmeoppgave om den andre verdenskrig, kan De hjelpe meg?
- Tja, hvilken del av krigen tenkte De på?
- Del? Jeg tenkte å skrive om alt.
- Er kjelleren en trapp opp? (Spørsmål stilt ved informasjonsskranken i kjelleren.)
- Jeg leter etter en liste med lover jeg kan bryte slik at jeg ikke kan bli tatt for noe.
Min kostholdsfilosofi: Keto
|