Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-10, 18:37   #4324
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

http://brunogblid.no/tips.asp les side 27:

Sitat:

KAN JEG DUSJE ETTER SOLING?

Ja!
Ja, det er klart du kan det. I den tiden da solariumbruk kom skikkelig i gang her i landet, het det at man skulle vente ca 4 timer etter soling før man dusjet. Dette er ikke riktig.

Hvorfor ble dette anbefalt?
Det ble hevdet at påstanden ble til fordi solsenger da ikke inneholdt skikkelige vifter slik at solingen ble ubehagelig varm. Solstudioene hadde ikke råd til dusjanlegg, og noen fant ut at det var en god løsning å anbefale dusjing flere timer etter solbehandling. Slik ble det ikke noe merkostnad, og kundene følte det ikke som dårlig service. Lurt, hva??

Brunfargen holder seg
Men som sagt, de fleste tenker aldri at de ikke må dusje etter å ha ligget på stranden i solen, og da gjelder selvfølgelig det samme med solarium. Brunfargen kan ikke vaskes bort slik det kan med selvbruningsprodukter fra flasker og spraykabiner."

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.