|
Sv: Føttene mine sover
Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.
Nå kan jeg kun prate for meg selv, men etter å ha gått litt opp i karbohydrater, dvs at jeg ligger rundt 30-50gram pr dag, så har mine problemer med at føttene sovna o.l blitt helt borte. Jeg tar fortsatt tran-tabletter; nemlig fordi jeg faktisk ikke spiser fisk. Alt annet er unødvendig for min del, føler jeg.
Trantabletter tar jeg jo selv også, men det er når det begynner å bli behov for magnesium osv. Kroppen reagerer vel fordi det er noe den trenger tenker jeg... Det du sier om å ha økt karbo inntaket bekrefter jo det jeg sier. Er jo selv på lavkarbo for tiden, og jeg har jo merket helsefordeler, bl. a. i vektnedgang og bedre muskeldefinisjon. Men har enda ikke kommet på et stadie hvor kroppen må ha magnesium o.l. for å unngå muskelkramper, og har heller ingen planer om det. var vel satt litt på spissen forrige innlegg, men var litt for å skape refleksjoner rundt ting. Blir dere ikke bekymret selv når kroppen reagerer med kramper liksom?
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Sånn tenkte jeg også og jeg er heller ikke på ketolyse, men spiser lavkarbo i den forstand at jeg spiser så mye ren mat som mulig og ligger unna helfabrikata, halvfabrikata (så godt jeg kan, men en del blir det jo), sukker, mel, pasta, ris og poteter - sånn til daglig da. Spiser mye fisk, kylling, rent kjøtt, bønner og linser, grønnsaker, nøtter og litt frukt + fete "rene" meieriprodukter, ser ikke helt hva som er galt med et slikt kosthold?
Kroppen min sier i alle fall "Ja takk!" til dette. 
Sier ikke at det er noe galt, men alt med måte! Stiller meg kritiske til de som må ha flerfoldige typer kosttilskudd fordi kroppen går i kramper osv. rett og slett for at disse selv skal reflektere over det. Er jo selv forsiktig med hva jeg har i meg av karbs, men er skeptiske til de som kutter det komplett ut...
|