Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-10, 12:50   #16
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det var det jeg også tenkte, at i mengde ser det kanskje litt lite ut på papiret, men næringstettheten er jo mye større enn om hun hadde spist brød. Ellers vet jeg fint lite om barn og kosthold selv enda siden min fortsatt bare lever på morsmelk og litt avokado. Men så lenge hun er god og mett, blid og aktiv og slik som en ettåring skal være ville ikke jeg vært så fryktelig bekymret riktig enda. Men å slenge på en fedonbrødskive til frokostegget er sikkert ikke så dumt, for sikkerhets skyld

Helsesøstre er jo fryktelig opptatt av disse kurvene (og det er vel jobben deres), men unger vokser vel stort sett i rykk og napp, vel? Jeg var på en liten sjekk en liten måned etter 3 månederskontrollen fordi gutten min gulper mye og har mange sprutbrekninger om dagen, og da fikk jeg beskjed om at det var litt lite å bare ha vokst 1 cm på den måneden, og så overså hun glatt at han vokste hele 14 cm de 3 første månedene og er både lengre og tyngre enn de fleste babyer på hans alder Vekta var helt fin, dog

Har ikke akkurat som vane å ta til meg alt helsesøstra måtte si Lukker som oftest ørene når hun snakker om melk og frukt og brød og ditt og datt. Men tenker jo som så at en jente på ett år skal vokse.. Så synes det er litt skummelt med nesten stillstand i over tre måneder. Men aktivitetsnivået har jo økt betraktelig, så føler jo at det mye kan være derfor. Men har ikke så ille lyst til å gamble med utviklinga hennes da