|
Hva ville du gjort?
I 6 måneder nå har jeg kjempet - og gått ned 16 kg Er fantastisk glad for resultatet, og for at det har vært såpass enkelt som det har vært - jeg har ikke sultet meg, jeg har ikke savnet noe helt ekstremt - det har stort sett gått greit med noen planlagte utskeielser innimellom.
Nå tenkte jeg med meg selv at jeg var klar for neste skritt på "endret-livstils-veien" min - stumpe røyken. Jeg tenkte at lavkarbo var så innarbeidet at det ikke ville bli noe problem å slutte å røyke.
Nå er jeg på min tredje dag som ikke-røyker, og det er ALT annet enn lett. Jeg er helt ødelagt, jeg har så lyst på røyk. Og hva kompenserer jeg med?
MAT!!! Foreløpig har jeg klart å nesten bare holde meg til lavkarbo - men jeg spiser jo uhorvelig mye mer enn jeg skal. I tillegg har det blitt noe godteri, knott og popcorn.
Kjenner nå at jeg er redd for meg selv, at jeg så lett tyr til mat da?? Og jeg blir redd for å miste kontrollen, kontrollen jeg har hatt i seks måneder, kontrollen jeg trodde jeg virkelig hadde.
Så: ville du godtatt å gå opp litt i vekt? røyksuget forsvinner jo om en liten stund - uke eller to?
eller ville du ikke tatt sjansen på å miste gode, innarbeidede vaner?
Vet det høres ut som jeg leter etter gode unnskyldninger for å ta meg en røyk, og det ligger nok der det også sammen med frykten for å gå opp i vekt igjen, og miste de gode vanene jeg har lagt meg til i løpet av det siste halvåret ...
Tåler at dere sier akkurat hva dere mener altså 

Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
|