Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-10, 02:57   #49
Mr. Muscle
Medlem

Mr. Muscle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?

Tenkte jeg kunne utdype mitt tidligere svar nå. Jeg vurderte lenge å skrive WARNING: SPISST/ENKELT FORMULERT, men måtte bare se hva svar jeg fikk først

Men jeg står likevel på at det er mat og aktivitetsnivå som er hovednøklene for en varig vektnedgang (pluss det å beholde muskelmassen intakt)

Spørsmålet blir jo hvorfor man spiser og hvorfor man ikke trener. Man blir oftere inaktiv av å bli feit, enn at man blir feit av å være inaktiv.
Ellers er det jo slik at jeg neppe er den eneste som småspiser uten å tenke over det. Og har som favoritthobby å se på TV. Dette MÅ endres om vektnedgangen skal vare. Nå har jeg rektig nok holdt meg rellativt stabilt når jeg har trent fotball et par ganger (3-4 timer daglig) på "normal" kost. Men så brakk jeg ei tå og det er utrolig hvor "sulten" en blir med brukket tå

Jeg sliter også med det å være inaktiv å spise sunt. Men dersom jeg er aktiv er det ikke problem å gå på Lavkarbo alla Stalin style.

Ellers har jeg jo en vel aktiv bukspyttkjertel og derav insulinproduksjon som gjør meg fort sulten igjen. Dersom jeg kjøper kinamat og spiser hele karbobeholdningen (ris) så blir jeg sulten igjen etter ca. 1 time. (ofte MYE sultnere enn før jeg spiste) Dersom jeg spiser 1/4 så holder jeg meg mett i 4-5-6 timer. Så masse karbo gjør at en spiser oftere.

Mange spiser pga. psykiske problemer. Mange drikker pga. psykiske problemer, mange bruker narkotika pga psykiske problem.
Hvorfor er det bare de som spiser som blir overvektige? Jo, fordi de spiser

Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat