Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-10, 13:56   #35
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: En liten soya-diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Mat er min medisin, her.

Hei
1. Frykten for kreft og bruken av solfaktor er jevnt økende med tilfeller av benskjørhet.
2. I Norge får vi veldig lite sollys i forhold til andre land.
3. Får du ikke nok sollys på kroppen vil ikke kroppen ta opp kalsium uansett hvor mye du tilskudd du tar og du blir benskjør.

Jeg er fremdeles overbevist om at benskjørheten skyldes at vi spiser for lite fett. D-vitamin (joda, vi får det fra sollyset så vi er inne på det samme) er et fettløselig vitamin som vi trenger for å ta opp kalsium og vi trenger fett for å kunne nyttiggjøre oss d-vitaminet. Spiser vi ikke fett spiller det neppe noen rolle hvor mye d-vitamintilskudd vi kjører i oss. Så enkelt mener jeg det er. Jeg kommer ikke til å bli benskjør med det første.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat