|
Sv: Hvorfor bruker så mange kunstig søtning?
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Jeg er enig med deg i prinsipp, og bruker stort sett bare stevia selv.
...Men jeg vil ikke bebreide noen for å bruke splenda/natreen/etc - det er vanskelig å alltid være perfekt, selv om man vet hva man skal og ikke skal spise. For meg blir det en atkins-bar eller et glass pepsi max i ny og ne, og på samme måte en sigarett i ny og ne; ikke fordi jeg ikke vet eller forstår at dette ikke er de lureste valgene, men fordi jeg får en viss nytelse ut av det, og lar det veie tyngre enn hva som er helsemessig optimalt. Iblant bestemmer jeg meg for å bevisst kutte ut alt det kunstige, fordi jeg har lyst til det.
Det kan være greit å ha i bakhodet at veldig mange av brukerne her på forumet trekkes hit og engasjerer seg først og fremst på grunn av et ønske om å gå ned i vekt - mens det å prioritere "renest mulig" mat kanskje ofte følger senere, etterhvert som man kjenner effektene av den første kostomleggingen. Og nye forumbrukere dukker opp hele tiden, så spørsmål om søtemidler, ferdigprodukter og erstatninger dukker også opp "hele tiden". 
Jeg må bare få signere deg jeg 157,det er faktisk vanskelig å tenke fornuftig otg riktig om alt, til enhver tid. For min del er det litt en ting av gangen tankegang-jeg skal ned i vekt nå, så tar vi det derifra. MEn det er meg, respekterer andre syn på dette med søtning, for all del, dere er flinke dere som holder dere helt unna så klart
|