|
Arnstein lavkarbobrød, illustrert oppskrift
Etter at jeg for tre uker siden for alvor ble oppmerksom på lavkarbodiett, har jeg tatt av 5 kg, fått mer energi, tiltakslyst m.m.m..
Men, allerede dag nr. 2 savnet jeg brød. Fant div. oppskrifter i dette forumet, og startet med brødet som kalles "Naboen til Torkel".
Jeg liker meg godt på kjøkkenet, men baking har jeg aldri vært god på, og de oppskriftene jeg fant, sa ikke stort om hvordan man baker slike brød. Sikkert fordi det nesten bare er damer her, og de kan sikkert det grunnleggende alle sammen...?
Etter noe eksperimentering har jeg kommet fram til ingredienser og metoder som funker for meg.
I tilfelle det skulle være andre her i forumet som også er grønnskolling ved bakebordet, så har jeg laget en "brosjyre" som beskriver trinn-for-trinn framgangsmåte, med foto.
Jeg tok også med litt ekstra info om brødet, samt diverse info om lavkarbodiett. Har forøvrig fått prisen på brødet ned til kr 43,- etter at jeg nå kjøper inn i ingrediensene i en "asiamat-butikk". Brødet er fortsatt dyrt, men i hvert fall mye billigere enn det første brødet som kom på kr 80,-! (kjøpte inn alle ingrediensene på Meny )
Håper brosjyra kan være til nytte og glede. Du finner den her.
P.s.
Kom gjerne med forslag til rettelser, tilføyelser o.l.

Sist redigert av ArnsteinB : 23-11-10 kl 00:34.
Årsak: Rettet trykkleif
|